Friday 20 August 2010

Ciri-ciri Perniagaan Negatif

Manakala sistem perniagaan keluarga yang negatif pula memiliki ciri-ciri berikut:

  • Kemahiran komunikasi yang lemah dan keluarga tidak mampu menguruskan konflik
  • Tahap kepercayaan yang rendah antara ahli keluarga
  • Matlamat dan nilai keluarga yang tidak jelas
  • Pencapaian matlamat yang kabur dan tiada perancangan strategik.
  • Perniagaan kekurangan pakar yang mencukupi dan keluarga cuba untuk melakukan semua tugas.
  • Kurang memikirkan tentang isu penggantian.
  • Kurangnya kerjasama antara pekerja yang terdiri daripada keluarga dan bukan keluarga.
  • Tiada Lembaga Pengarah
  • Tiada pakar rujukan bagi tujuan nasihat dan bantuan sekiranya berhadapan dengan masalah.
  • Isu keluarga yang bercampur aduk dengan isu perniagaan dan sebaliknya.
  • Batasan yang tidak jelas antara perniagaan dan keluarga

1 comment:

  1. Saya ingin berkongsi kesaksian mengenai bagaimana perkhidmatan pendanaan Le_Meridian membantu saya dengan pinjaman sebanyak 2,000,000.00 USD untuk membiayai projek ladang ganja saya, saya sangat berterima kasih dan saya berjanji untuk berkongsi syarikat pembiayaan ini kepada sesiapa yang mencari jalan untuk mengembangkan perniagaannya project.the syarikat adalah syarikat pembiayaan UK / USA. Sesiapa yang mencari sokongan kewangan perlu menghubungi mereka di lfdsloans@outlook.com Atau lfdsloans@lemeridianfds.com Encik Benjamin juga pada WhatsApp 1-989-394-3740 untuk membuat perkara mudah bagi mana-mana pemohon.

    ReplyDelete